Sök
  • Kali Sikaran Göteborg

10 fördelar med att träna självförsvar

Även om det är tillräckligt med att observera häftiga kampscener i Kung-Fu-filmer för att inspirera någon att plötsligt ta upp en kampsport, finns det mycket mer att veta om självförsvar än den visuella actionscenen. Här är de 10 viktigaste fördelarna med kunskap om självförsvar som är mycket mer än coola moves eller tävlingspokaler.

De 10 bästa fördelarna med att träna självförsvar

Säkerhet: Självförsvarsträningr ger dig möjligheten att skydda dig själv och övervinna en angripare. Att veta hur du försvarar dig själv kan hjälpa dig att känna dig mindre orolig för allmänheten eller vara rädd när du går ensam på natten. Du lär dig grunderna i hur du snabbt kan inaktivera och skydda dig från en angripare så att du kan ta dig hem på ett säkert sätt.

Situations medvetenhet: Självförsvarskurser kommer att öka din medvetenhet om din omgivning. Du vet aldrig när det kan hända; du planerar aldrig att bli attackerad, så du måste alltid vara uppmärksam på din omgivning. Självförsvarsträning hjälper dig att få denna medvetenhet om en situation skulle uppstå.

Ökat självförtroende: Träning i självförsvar hjälper människor, att utveckla mer förtroende för sig själva och sin omgivning. Att veta att du har förmågan att försvara dig själv ger dig självförtroende och frihet utan att gå runt och vara konstant orolig i vardagen.

Lär dig något nytt: Det är inte varje dag som du har chansen att lära dig något nytt när du kämpar mot någon, även om det bara är övning i en kontrollerad miljö. Det handlar om perspektiv och din vilja att lära dig något nytt. Att lära sig nya saker kretsar kring att uppmuntra dina framgångar och acceptera dina nederlag; båda är viktiga för en hälsosam livsstil.

Tonade muskler: De flesta självförsvarskurser fokuserar inte bara på att mentalt förbereda ett angrepp. Att vara fysiskt förberedda för en attack är lika viktigt. En vanlig träning i självförsvar består ofta av att träna upp potentiella styrkor för att kompensera svagheter. Ex hur du kan använda benen mer när armarna är för svaga.

Övergripande kondition: Genom att lära dig självförsvar, kommer du att behålla din muskel och uthållighet genom att öva tillsammans med andra träningsaktiviteter. Naturligtvis kommer din totala fitness att förbättras. En intensiv uppvärmning för att få din adrenalinpumpning, följt av en mängd olika fitness-tekniker, kommer att förbättra ditt övergripande kroppstillstånd medan du lär dig viktiga självförsvarstekniker.

Balans: Att förbättra din balans inkluderar inte bara den fysiska balansen i dina kärnmuskler utan också en mental balans genom att förbättra ditt fokus. Kali Sikaran- och självförsvarskurser lär dig hur du kan fokusera på ditt mål medan du kontrollerar din kropp. Utan balans är det nästan omöjligt att slåss. Genom att få din kroppskontroll och balans är du bättre beredd att skydda dig mentalt och fysiskt.

Självdisciplin: För att lära dig och växa med dina självförsvarsförmågor måste du utveckla din självdisciplin. Du måste vara motiverad och hängiven till övningen. Att faktiskt gå till träningen och dyka upp regelbundet utvecklar din disciplin.

Fighter's reflexer: i en kamp är rörelse makt. Du kan inte stå och vänta på din angripares nästa attack; rörliga och instinktiva reaktioner är mycket viktiga. Självförsvarsträning hjälper dig att utveckla dina reflexer och hjälper dig att få en fighter's reflexer, vilket gör att du kan röra dig snabbt och strategiskt i en sådan situation. Du kommer att veta var du ska gå eller var du ska stå.

Sociala färdigheter: De flesta självförsvarskurser äger rum i gruppinställningar, vilket ger dig en chans att träffa nya människor och utveckla dina sociala färdigheter. Självförsvar liknar mycket kampsport eftersom det lär disciplinen att hedra dina äldste, visa respekt och andras tolerans. Dessa sociala färdigheter kommer att ge en positiv syn på din egen synvinkel och hjälpa till att skapa fred och balans i din attityd. Skicka feedback Historik Sparad Grupp

31 visningar

Kali Sikaran